La programació de l’ensenyament de la natació es divideix en quatre grans àrees de continguts, dels quals se’n deriven els objectius:
En cada un d’aquests blocs de continguts, hi tenen més o menys presència algun dels altres, o tots. No son blocs impermeables i deslligats entre si; tot el contrari. Així doncs, en el primer bloc hi trobarem una gran presència d’habilitats aquàtiques com el salt, els desplaçaments, entre d’altres. Cal tenir clar, però, que el treball d’aquestes habilitats no és l’objectiu del bloc d’Adaptació al medi aquàtic; ho són generar gust per les activitats aquàtiques i l’autonomia. En el bloc de Domini del medi aquàtic, hi haurà una gran presència de la respiració, per exemple, tot i que no com a eix central. Finalment, en els dos blocs d’Iniciació i Perfeccionament de la tècnica d’estils, les habilitats aquàtiques i seran molt presents, sobretot com a element motivador i com a eix de metodologies globals. Aquestes quatre àrees es divideixen alhora en nivells d’aprenentatge (colors), seqüenciats en dos quadrimestres.
Adaptació al medi aquàtic
L’alumne/a ha de ser capaç de:
: la finalitat d’aquest crèdit és que l’alumne/a assoleixi els objectius següents:
L’alumne/a ha de ser capaç de: